- Shifters Nyhetsbrev
- Posts
- Tirsdag 18.06.2024
Tirsdag 18.06.2024
Nyhetsbrev fra Shifter

🚛 150 millioner borte: Verdiene har rast for de profilerte Wanda-investorene
👁️🗨️ Tre av åtte Spintop investeringer det siste året er norske: Spår flere
🖼️ Kakadu vil hjelpe folk til å reversere seg mot at Meta tar bildene
😃 Floq skiftet kurs etter tøft år – nærmer seg første lønnsomme kvartal
🎼 Veteranen har vært med på to musikktech-exiter. Dette ser han etter nå
🧾 Årsresultater: Slik gikk det med Flor, Ferdia og Enin
📕 Easee med nøkkeltall etter det svenske salgsforbudet i fjor
🌊 Statsbudsjettet: Historisk havvind-satsing
🧑🎤 Cyber-ekspert lager siderprosjekt-nettverk
🤩 Nysnø-selskapet Disruptive Technologies fikk Tandberg-veteran i styret og på eiersiden
⚽️ Dro inn ti millioner på fotball-VR
🙂 Startuplab fyller opp nytt fond
🤖 Nvidia avslører planer i Norge
🤔 Mistet jobben, men finansierte det nye selskapet med ukjent NAV-støtte
💰️ Norsk fond investerer i MIT-startup
🫡 Dintero med fremgang etter tidligere vekstbrems
✍️ Nye endringer i brukthandelloven
🇩🇪 Tysk investor: – Nesten farlig å ikke investere i norsk helseteknologi
🫢 Stemte ja til Musks gigapakke
🤝 Etablerer nytt cybersikkerhets-selskap
🤑 Dansk investeringsfond kjøper opp Kyoto Group
Annonsørinnhold fra Innovasjon Norge:
I 2023 tok Innovasjon Norge med ti norske designbedrifter til New York og de kom hjem med ny kunnskap og verdifulle relasjoner i det amerikanske markedet. Nå kommer amerikanerne til Norge for å fortsette reisen.
Ukens gjest er Andreas Thorsheim, grunnlegger og CEO av Otovo, et selskap som har utviklet seg fra å være et solcelleselskap til å tilby flere energiløsninger som batterier og elbil-ladere. Hovedtema for denne episoden er ekspansjon av selskapet til 13 land og de utfordringene og erfaringene som følger med en slik vekst. 📢 Hør den på spotify her! |
Ukens stillingsannonse Marketing Manager | Epicenter Oslo Sjekk flere stillinger her! |


